مونسان در نمایشگاه ملی گردشگری قشم: رشد57 درصدی جذب گردشگر آمار بی نظیری در این صنعت راهبردی است ، در 8 ماه سال جاری 5.2 میلیون گردشگر وارد شده اند

به گزارش مجله آی سیب، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رشد57 درصدی جذب گردشگر آمار بی نظیری در این صنعت راهبردی است. در 8 ماه سال جاری 5.2 میلیون گردشگر وارد شده اند در حالی که این رقم در کل سال گذشته 5.1 میلیون نفر بود.

مونسان در نمایشگاه ملی گردشگری قشم: رشد57 درصدی جذب گردشگر آمار بی نظیری در این صنعت راهبردی است ، در 8 ماه سال جاری 5.2 میلیون گردشگر وارد شده اند

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی قشم اضافه کرد: جزیره قشم از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است.

او گفت: صنعت گردشگری، سومین اقتصاد دنیا است که در عصر حاضر از رشد فزاینده ایی برخوردار است.

مونسان اضافه کرد: ایران به لحاظ داشتن مواهب طبیعی، آثار تاریخی و آیین های متنوع اقوامش، یکی از 10 کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری است.

او ادامه داد: در شرایط حال حاضر کشور، شکل گیری یک اقتصاد جدید و درونزا که به دور از تلاطمات دنیای و اثر تحریم ها باشد، تحولی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد نمود.

مونسان اضافه کرد: صنعت گردشگری به واسطه پتانسیل بالای کشور و احتیاج به سرمایه اندک، همچنین به عنوان یک صنعت تحریم ناپذیر، بهترین گزینه پیش روست.

او گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری در دولت تدبیر و امید، سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری کشور، اجرای پروژه های کوچک و بزرگ و اقداماتی همچون ارایه ویزای الکترونیک، برداشتن ویزای کشورهای هدف و ... منجر به رشد 58 درصدی گردشگری در 8 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: مناطق جنوبی کشور با برخورداری از سواحل بکر و زیبا فرصتی بی نظیر برای حذب گردشگر است.

او اضافه کرد: جزایر خلیج فارس با جذابیت های طبیعی، تاریخی و آداب و رسوم اقوام خود، به تنهایی می توانند در حد یک کشور ارزآوری نمایند.

معاون رئیس جمهوری گفت: جزیره قشم و جزایر اطراف آن در حوزه گردشگری از روند رو به رشدی برخوردارند و به لحاظ ظرفیت های گردشگری منحصربفردند.

او در ادامه گفت: توجه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به حوزه گردشگری این جزیره با مدد از سرمایه گذاران جوامع محلی و با کمترین امکانات و بیشترین آمار اشتغالزایی، قابل تقدیر است.

مونسان توضیح داد: صنعت گردشگری با سرمایه گذاری اندک، سرعت بالای برگشت سرمایه و اشتغالزایی بالا، صنعتی قابل توجه است که می تواند 50 درصد مشکل اشتغال را در دنیا حل نماید.

او با بیان این که قشم با روند رو به رشد در حوزه گردشگری توانایی تبدیل شدن به پایلوت گردشگری کشور را دارد اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری در جزیره قشم، تدوین تقویمی برای رویدادها در کنار توسعه بخش تبلیغات، منجر به تحولی بزرگ در این صنعت نوپا در قشم خواهد شد.

او گفت: برای تامین منابع اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی کشور، آمادگی کامل برای همکاری با پروژه های در حال اجرای گردشگری و هتلداری قشم وجود دارد.

او اضافه کرد: همچنین برای گسترش صنایع دستی و اقامتگاه های بومگردی جزیره، منابع مناسب و ارزان در دسترس است.

مونسان در سرانجام صحبت های خود گفت: امید است در دوره تصدی گری حمیدرضا مومنی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شاهد شکوفایی بیشتر صنعت گردشگری در این جزیره باشیم و قشم را با عنوان یک جزیره بدون نیروی بیکار و پایلوتی برای گردشگری معرفی کنیم.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 276

به "مونسان در نمایشگاه ملی گردشگری قشم: رشد57 درصدی جذب گردشگر آمار بی نظیری در این صنعت راهبردی است ، در 8 ماه سال جاری 5.2 میلیون گردشگر وارد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در نمایشگاه ملی گردشگری قشم: رشد57 درصدی جذب گردشگر آمار بی نظیری در این صنعت راهبردی است ، در 8 ماه سال جاری 5.2 میلیون گردشگر وارد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید