نخستین محموله ترانزیتی گندم در بندر چابهار پهلو گرفت

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله ترانزیتی گندم از روسیه در بندر چابهار پهلو گرفت.

نخستین محموله ترانزیتی گندم در بندر چابهار پهلو گرفت

غلامعلی گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: نخستین محموله ترانزیتی گندم به مقدار 60 هزار و 883 تن توسط کشتی اندروس اسلند از کشور روسیه به مقصد چابهار بارگیری و وارد این بندر شد.

او به موقعیت بندر چابهار و نقش این بندر در تامین کالا های اساسی و ضروری مورد احتیاج کشور اشاره نمود و اضافه نمود: این اداره کل با حمایت دولت و به نمایندگی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر دارد با توجه به تنظیم بازار و جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک کشور تامین بخش قابل توجهی از کالا های اساسی مورد احتیاج را به وسیله این بندر محقق سازد.

گنجعلی گفت: بندرچابهار با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و مالی، وجود بنادر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با ظرفیت پهلوگیری کشتی های پهن پیکر، ورود و خروج کالا و اتصال به اقیانوس در حال تبدیل شدن به قطب تجارت و ترانزیت منطقه است و بزودی می تواند به عنوان بندری چند منظوره در کلاس جهانی ایفای نقش کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان توضیح داد: موقعیت جغرافیایی و فضای ایجاد شده در کشور برای توسعه بندر چابهار سبب شده تا این بندر با استفاده هر چه بهتر از این فضا در سطح ملی و بین المللی نقش آفرینی و صندلی ویژه ای در میان بنادر منطقه برای خود فراهم کند که در آینده نزدیک موجب توسعه و پیشرفت نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه شرق و جنوب شرق کشور و بعضی کشور های همسایه خواهد شد.

او بیان داشت: مقام های کشوری و لشکری نگاه ویژه ای به این بندر بین المللی دارند و اعتبارات عمرانی بسیار خوبی برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 764

به "نخستین محموله ترانزیتی گندم در بندر چابهار پهلو گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله ترانزیتی گندم در بندر چابهار پهلو گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید