ورزش نیازمند نگاه ویژه به مقوله دیپلماسی است

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فرشید طهماسبی که در نشست حقوق بین الملل و ورزش حضور یافته بود، در مورد برگزاری گفت: این طرح با عنوان دیپلماسی ورزش برگزار و قصد داریم این پروژه را در زیرمقیاس های کوچک تر تداوم ببخشیم.

ورزش نیازمند نگاه ویژه به مقوله دیپلماسی است

وی ادامه داد: یکی از این زیرمقیاس ها، حقوق بین الملل است که با وجود مسائل و حاشیه های اخیر به ویژه در بحث قراردادها، چالش هایی در حوزه بین الملل به وجود آورده و نیازمند نگاه ویژه ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در مورد این پیش نیازها، به حمایت های قانونی از سوی قوه قانون گذار در حوزه بین الملل اشاره نمود و در بخشی دیگر از سخنانش تخصیص بودجه از سوی دولت در مورد این طرح را بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه همه افراد ذینفع در نشست حقوق بین الملل و ورزش حضور داشتند توضیحاتی را در مورد نخستین نشست ارائه کرد و گفت: نشست نخست محرمانه و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، وکلای ورزش در حوزه فدراسیون ها، وزارت ورزش و سازمان های بین المللی برگزارشد که نتایج مطلوبی را در پی داشت.

او با اعلام این خبر که این نشست با یاری موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران برگزارشد با مثبت خواندن نتایج این تعامل اضافه کرد: این موسسات علاوه بر اینکه ارتباط، همکاری، هم افزایی و نفوذ خوبی دارند می توانند بستر مناسب را برای معرفی این ایده در محافل اجتماعی، سیاسی و دولتی فراهم نمایند.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تداوم این جلسات از برگزاری چنین نشست هایی با اصحاب رسانه اطلاع داد و گفت: پس از دستیابی به نتیجه در نهایت با شخص رئیس جمهور ملاقات و مبحث دیپلماسی ورزشی را طرح و دستاوردها را تبیین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه می خواهیم واژه دیپلماسی ورزشی را وارد ادبیات دولتمردان ایران کنیم گفت: از این مقوله به عنوان موضوعی مهم اما فراموش شده است که برای تحقق آن باید مرحله به مرحله به پیش رفت تا این مهم نهادینه گردد.

طهماسبی به پیشنهادات نمایندگان مجلس از جمله آقای میرتاج الدینی درحوزه دیپلماسی ورزشی اشاره نمود که قرار است این موضوع در مجلس به بحث و گفتگو گذاشته گردد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش تاکید نمود: از پیشنهادات، نقطه نظرات، اظهارنظرها و ایده های تمامی کارشناسان حقوقی ورزشی و وکلای حاضر بهره گرفته خواهد شد تا ان شاالله در حوزه دیپلماسی ورزشی به نتایج خوبی دست پیداکنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1085

به "ورزش نیازمند نگاه ویژه به مقوله دیپلماسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش نیازمند نگاه ویژه به مقوله دیپلماسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید