تور یونان ارزان: وزرای خارجه چین و یونان درباره روابط تجاری مصاحبه کردند

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، وانگ ئی وزیر امور خارجه چین امروز چهارشنبه در جریان سفر به یونان با مقامات این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

تور یونان ارزان: وزرای خارجه چین و یونان درباره روابط تجاری مصاحبه کردند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وانگ با کریاکس میتسوتاکیس نخست وزیر و نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان دیدار کرد. دفتر میتسوتاکیس در همین رابطه اعلام نمود که در دیدار مذکور منظره های توسعه بیشتر برنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری یونان و چین مورد آنالیز نهاده شد.

دندیاس پس از دیدار با وانگ ئی گفت: ما مشتاقانه منتظر پروژه های سرمایه گذاری تازه در بزرگترین بندر مدیترانه، یکی از بزرگترین بندرهای دنیا هستیم.

اشاره وی به بندر پیرئوس در این کشور است. وی در همین رابطه ادامه داد: ما مرتبا گفته ایم که یونان می تواند به اسم دروازه آسیا به اروپا و کانون انرژی عمل کند.

وزیر خارجه یونان اضافه نمود که دو طرف درباره تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور و بعلاوه افزایش روابط فرهنگی و توریستی، بحث و مصاحبه کردند.

یونان اخیرا از یک بحران اقتصادی شدید یک دهه ای بیرون آمده است که منجر به نابودی یک چهارم اقتصاد این کشور شده است. این کشور مشتاق جذب سرمایه گذاری های بین المللی است.

چین هم که در همین زمینه بنادر، راه آهن و زیرساخت های دیگر را در دهها کشور در سراسر دنیا تحت طرح کمربند و جاده خود می سازد، در حال حاضر به شدت در یونان مشارکت دارد. شرکت چینی حمل ونقل دریای کاسکو (Cosco Shipping) اکنون مالک 67 درصد از اداره بندر پیرئوس یونان، یکی از بزرگترین بنادر اروپا است.

پیشتر وزارت خارجه چین اعلام نموده بود که وانگ ئی برای سفر به یونان، صربستان، آلبانی و ایتالیا از 27 الی 29 اکتبر (5 الی 7 آبان) راهی اروپا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1855

به "تور یونان ارزان: وزرای خارجه چین و یونان درباره روابط تجاری مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: وزرای خارجه چین و یونان درباره روابط تجاری مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید