پلوسی در آستانه بازنشستگی؛ جانشین کیست؟

به گزارش مجله آی سیب، ایرنا نوشت: هم زمان با تداوم رایزنی های دمکرات های کنگره آمریکا برای تصویب لایحه زیرساخت و طرح آشتی، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان اواخر سپتامبر به خبرنگاران گفت که این لایحه به منزله انتها خدمتش در کنگره خواهد بود.

پلوسی در آستانه بازنشستگی؛ جانشین کیست؟

به گزارش روزنامه گاردین چاپ لندن؛ پلوسی که نزدیک به 20 سال رهبر دمکرات های مجلس نمایندگان بوده، پیشتر هم با تردید به احتمال بازنشستگی اش اشاره نموده بود، هر چند کناره گیری او از این مقام در خاتمه این دوره در 2022، هم هنوز قطعی نشده است.

اما یک نکته مسلم و قطعی وجود دارد که هرگاه پلوسی واقعا تصمیم به کناره گیری بگیرد، به معنای خاتمه یک مقام تاریخ ساز برای نخستین زن رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده و بعلاوه شروع دوره سیاسی تازه ای برای دمکرات ها خواهد بود. به باور بعضی ناظران نزدیک به پلوسی، تصویب لایحه آشتی، خاتمه مناسبی برای چند دهه مقام سیاسی او خواهد بود.

پلوسی در پی تسلط دوباره دمکرات ها بر مجلس نمایندگان در 2018، دوباره به ریاست ان برگزیده که بخشی به دلیل حمایتش از طرحی برای اعمال محدودیت دوره ای برای سه رئیس اصلی این نهاد قانونگذاری بود. با وجود رای نیاوردن این طرح، پلوسی گفت که به شرایط ان پایبند است که او را ملزم به کناره گیری از مقام ریاست مجلس نمایندگان تا خاتمه 2022 می نماید.

در صورتی که پلوسی به این نتیجه برسد که دوره اش در کنگره به خاتمه رسیده، پرسشی که بلافاصله پیش می اید این است که جانشین او چه کسی خواهد بود. معمولا جانشین رییس مجلس نمایندگان، استنی هویر یا جیم کلایبرن معاونان او و رهبران اکثریت این نهاد خواهند بود، اما قرار داشتن سن آنها در اوایل دهه 80، پرسش دیگری را در باره روی کار آمدن چهره های تازه ای برای مدیریت دمکرات های این نهاد پیش می آورد. یکی از نام هایی که به عنوان جانشین بالقوه پلوسی مطرح شده، حکیم جفریز رئیس گروه دمکرات های مجلس نمایندگان است.

به نظر می رسد دمکرات ها، گذشته از هنگام کناره گیری پلوسی و جانشین احتمالی اش، در این باره سختی ادامه کار او توافق دارند، زیرا در ایجاد اجماع و متحد کردن جناح های گوناگون دمکرات ها برای تصویب طرح ها و لایحه های مهم، کاملا پیروز بوده است و هر جانشین او باید بتواند ائتلاف دمکرات ها را حفظ کند.

با توجه به اکثریت اندک دمکرات ها در مجلس نمایندگان، کوشش های پلوسی در هفته های آینده برای تصویب طرح آشتی، شاید سخت ترین وظیفه او از ابتدا تا به امروز باشد و عدم پیروزیت به معروفیت به سختی به دست آمده اش به عنوان یکی از سران قوه مقننه در تاریخ آمریکا، آسیب خواهد زد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1857

به "پلوسی در آستانه بازنشستگی؛ جانشین کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی در آستانه بازنشستگی؛ جانشین کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید