چطور فلافل مرغ پیتزایی را بدون نخود مثل ساندویچی درست کنیم؟

به گزارش مجله آی سیب، فلافل مرغ پیتزایی یکی از خوشمزه ترین انواع فلافل است که به ویژه برای و به مذاق بچه ها بیشتر خوش می آید. بنابراین، این فست فود لذیذ را علاوه بر مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی می توانید در تولد برای بچه ها هم سرو کنید. اگر شما هم دوست دارید طعم های مختلف فلافل را امتحان کنید، با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی که یک فلافل بدون نخود است را به شما آموزش دهیم.

چطور فلافل مرغ پیتزایی را بدون نخود مثل ساندویچی درست کنیم؟

مواد لازم برای تهیه فلافل مرغ پیتزایی بدون نخود

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
سینه مرغ (بدون پوست و استخوان)نصف سینه کامل
سوسیس 1 عدد
سفیده تخم مرغ1 عدد
آرد سفید1 قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه اینصف یک عدد
پیاز1 عدد کوچک
پنیر پیتزا (رنده شده)به میزان دلخواه
جعفری ساطوری خرد شده1 قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پیازبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم
روغن سرخ کردنیبه میزان کافی
سس، نان و خیارشوربرای سرو فلافل مرغ پیتزایی

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه فلافل مرغ پیتزایی: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای تهیه فلافل مرغ پیتزایی: 30 دقیقه

مراحل طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی

طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی هم در تابه روی گاز و هم به صورت تهیه امکان پذیر است. این مدل فلافل مرغ بدون نخود درست می گردد و به همین علت برای افرادی که معده حساسی دارند یک مدل فلافل مناسب و لذیذ است.

مرحله اول: سینه مرغ را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی، سینه مرغ بدون پوست و استخوان را با پیاز خرد شده، یک لیوان آب، میزانی نمک و زردچوبه در قابلمه مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید تا آب بجوشد.

وقتی آب مرغ می جوشد، کف غلیظی روی آن ایجاد می گردد که باید با کفگیر جمع شده و دور ریخته گردد. در غیر این صورت، مرغ آبپز دارای طعم و بوی خوشایندی نخواهد بود. پس از جمع کردن کف، درب قابلمه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا مرغ به مدت 30 الی 45 دقیقه به آرامی آبپز شده و آب داخل قابلمه کاملا جذب مرغ گردد.

برای خرید گوشت مرغ، نمک و زردچوبه می توانید به روش های یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله دوم: مرغ و سوسیس را ترکیب کنید

حالا، مرغ آبپز شده و سوسیس را داخل چرخ گوشت یا دستگاه غذاساز بریزید. این مواد را چند بار چرخ نموده یا کاملا در دستگاه غذاساز پوره کنید تا ترکیب یکنواخت و یکدستی ایجاد گردد.

برای خرید سوسیس می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: باقی مواد فلافل را ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه فلافل با مرغ چرخ نموده، آرد سفید، سفیده تخم مرغ، سس گوجه فرنگی، پودر سیر ()، پودر پیاز () و میزانی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در کاسه مناسبی بریزید هم بزنید. سپس، ترکیب مرغ و سوسیس را نیز به باقی مواد اضافه کنید. این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد گردد.

برای خرید آرد، تخم مرغ، سس گوجه فرنگی، پودر سیر، پودر پیاز و فلفل سیاه می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله چهارم: جعفری و فلفل دلمه ای را اضافه کنید

حالا، جعفری تازه و فلفل دلمه ای را به دقت بشویید و در سبد بریزید تا آب اضافی آن ها خارج گردد. سپس، برگ های تر و تازه جعفری را ساطوری نموده و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه، جعفری ساطوری شده و فلفل دلمه ای نگینی را نیز به باقی ترکیبات فلافل مرغ پیتزایی اضافه کنید. این مواد را به خوبی هم بزنید.

مرحله پنجم: مایه فلافل مرغ پیتزایی را استراحت دهید

پس از اطمینان از ترکیب شدن همه مواد، روی کاسه را با سلفون بپوشانید. سپس، کاسه حاوی مایه فلافل مرغ پیتزایی را در یخچال بگذارید و حدود یک ساعت صبر کنید تا این ترکیب استراحت کند و کاملا منسجم گردد.

مرحله ششم: مایه فلافل مرغ را سرخ کنید

پس از گذشت این مدت، مایه فلافل را یخچال بیرون بیاورید. سپس، تابه نسبتا گودی یا قابلمه کوچکی را انتخاب کنید و میزان زیادی روغن در آن بریزید. روغن داخل تابه باید به میزان ای باشد که فلافل ها کاملا در روغن غوطه ور شوند.

قابلمه یا تابه را روی حرارت میانه بگذارید تا روغن حسابی داغ گردد. سپس، با استفاده از قالب فلافل زن یا با دست، مایه فلافل را فرم دهید و در تابه بگذارید تا همه قسمت های آن به یک میزان سرخ گردد.

برای خرید روغن سرخ کردنی می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله آخر: فلافل مرغ پیتزایی را سرو کنید

فلافل های سرخ شده را روی دستمال حوله ای بچینید تا روغن اضافی آن ها خارج گردد. سپس، این فلافل خوشمزه و لذیذ را به صورت ساندویچ یا به صورت پرسی با انواع نان ()، ، سبزیجات تازه، خیارشور ()، گوجه فرنگی و انواع چاشنی ها و سس نوش جان کنید.

سس، نان و خیارشور و بعلاوه انواع را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی

  • اگر هوادار طعم تندی هستید، می توانید میزانی فلفل قرمز و پودر کاری را نیز به ترکیبات فلافل مرغ پیتزایی اضافه کنید.
  • در هنگام فرم دادن مایه فلافل مرغ پیتزایی با دست حتما کف دست های خود را به روغن آغشته کنید تا مایه فلافل به دست تان نچسبد.
  • اگر احساس کردید مایه فلافل مرغ شما شل شده می توانید میزانی آرد سوخاری یا یک عدد سیب زمینی آبپز و رنده شده را نیز به آن اضافه کنید.
  • برای زیباتر شدن فلافل مرغ پیشنهاد می کنیم از چند برش فلفل دلمه ای با رنگ های متنوع بهره ببرید.
  • در صورت تمایل، می توانید 2 الی 3 حبه سیر تازه و میزانی پودر پاپریکا را نیز به ترکیبات فلافل مرغ اضافه کنید. در این صورت، ضروری است حبه های سیر بدون پوست را نیز با مرغ و سوسیس کاملا چرخ یا پوره کنید.
  • در صورت تمایل، علاوه بر جعفری می توانید میزانی گشنیز تازه و ساطوری شده یا میزانی آویشن تازه یا پودر آویشن را نیز به مایه فلافل مرغ پیتزایی اضافه کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن فلافل مرغ پیتزایی

آیا می توانیم فلافل مرغ پیتزایی را در فر درست کنیم؟

بله. در صورت تمایل، می توانید فلافل مرغ پیتزایی را در فر آماده کنید. برای این منظور، کافی است میزانی روغن مایع یا روغن زیتون را به مایه فلافل اضافه نموده و سینی فر را چرب کنید. سپس، سینی حاوی فلافل های گرد و فرم گرفته را برای 20 تا 30 دقیقه در طبقه میانی فر با دمای 200 درجه سانتی گراد بگذارید. در طول این مدت، فلافل ها را یک بار پشت و رو کنید تا هر دو طرف آن به یک میزان برشته گردد.

فلافل مرغ با قارچ را چگونه درست کنیم؟

طرز تهیه فلافل مرغ با قارچ عینا مانند همان چیزی است که در دستور بالا برایتان گفتیم؛ با این تفاوت که باید 10 عدد قارچ شسته شده را نیز همراه با مرغ و سوسیس، چرخ نموده و به مایه فلافل اضافه کنید.

روش درست کردن فلافل پفکی به چه صورت است؟

طرز تهیه فلافل پفکی هم عینا مشابه دستور بالاست. اما برای تردتر شدن آن باید به میزان 2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر را نیز به مایه فلافل اضافه کنید.

فلافل مرغ و نخود را چگونه تهیه کنیم؟

در طرز تهیه فلافل مرغ و نخود به جای آرد سفید باید از 2 لیوان نخود پخته و یک عدد سیب زمینی آبپز بهره ببرید. باقی مراحل را طبق دستور بالا دنبال کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2351

به "چطور فلافل مرغ پیتزایی را بدون نخود مثل ساندویچی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور فلافل مرغ پیتزایی را بدون نخود مثل ساندویچی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید