چوب و توپ فنلاندی، دلیل تعطیلی 2 ساله فلوربال

به گزارش مجله آی سیب، مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان گفت: چوب و توپ های این ورزش از کشور فنلاند وارد می گردد و به دلیل مشکل در واردات و کمبود امکانات، دو سال این ورزش در اصفهان تعطیل شد.

چوب و توپ فنلاندی، دلیل تعطیلی 2 ساله فلوربال

مسعود زارعی مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان در تبادل نظر با خبرنگار از گفت: فلوربال رشته ای مشابه هاکی است، با تفاوتی مربوط به نوع چوب و توپ و با 6 بازیکن برای هر تیم داخل زمین. این رشته در استان اصفهان آموزش داده می گردد و مسابقات لیگ و انتخابی تیم ملی هم برگزار می گردد.

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان درباره چگونگی فعالیت این رشته ورزشی گفت: رشته فلوربال از حدود 6 سال پیش به صورت رسمی در اصفهان آغاز به فعالیت کرد، یک تیم بزرگسالان آقایان تشکیل دادیم و در مسابقات کشوری حضور پیدا کردیم و یک دوره هم میزبان مسابقات کشوری بودیم.

زارعی ادامه داد: در سال 96 برای اولین بار توانستیم مقام چهارم کشوری را به دست بیاوریم.

او خاطر نشان کرد: چوب و توپ های این ورزش از کشور فنلاند وارد می گردد و متاسفانه به دلیل مشکل در واردات و کمبود امکانات، دو سال این ورزش در اصفهان به حالت تعلیق در آمد که با فعالیت کمیته نو فلوربال دوباره تیم آقایان و بانوان آغاز به فعالیت کردند.

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان گفت: پس از فعالیت تیم بزرگسالان بانوان و آقایان با یاری کمیته نو رده های جوانان، نوجوانان و نونهالان هم برای اولین بار تشکیل شد و تا کنون این رشته در بیش از 6 شهرستان استان فعال شده است.

زارعی درباره مسابقات مجازی فلوربال گفت: برای اولین بار در ایران مسابقات مجازی فلوربال را برگزار کردیم، حدود 80 ورزشکار از 6 شهرستان استان در این مسابقه شرکت کردند که به نفرات برتر حکم و مدال اهدا کردیم.

او درباره مسائل این رشته ورزشی گفت: مهمترین مشکل این ورزش نبود یک سالن مناسب برای تمرین است. ورزشکاران به سختی تمرین می نمایند و حدود یک ماه دیگر زمان مسابقات انتخابی تیم ملی است و به دلیل نبود زمین و ساعت مناسب برای تمرین کار ما سخت می گردد.

مسئول کمیته فلوربال استان اصفهان در خاتمه گفت: به دلیل نبود سالن مجبور هستیم در پارک ها و محیط های شهری تمرین کنیم که این کار بسیار پر خطر است و تا کنون با چندین مصدومیت همراه بودیم که به رغم پیگیری های هیئت انجمن های ورزشی استان و پیگیری های مسئولان کمیته هنوز پیروز به رفع کردن این مشکل نشده ایم.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1793

به "چوب و توپ فنلاندی، دلیل تعطیلی 2 ساله فلوربال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوب و توپ فنلاندی، دلیل تعطیلی 2 ساله فلوربال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید