گفتگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره لیبی

به گزارش مجله آی سیب، وزرای خارجه مصر و ایتالیا در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر درخصوص تحولات لبنان با یکدیگر رایزنی کردند.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره لیبی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، احمد حافظ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا تماس تلفنی با سامح شکری، همتای مصری خود برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت وگوی تلفنی بر سر تشویق طرف های لیبیایی به همکاری کامل با فرستاده سازمان ملل به توافق نظر رسیدند.

وزرای خارجه مصر و ایتالیا در جریان این تماس تلفنی به آنالیز آخرین تحولات بحران لیبی، کوشش ها برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور و حمایت از روند مقدمه چینی برای کنفرانس برلین پرداختند.

وزیر خارجه ایتالیا، همتای مصری خود را در جریان نتایج سفر اخیرش به لیبی و دیدارهای اجرا شده طی آن قرار داد.

دو طرف همچنین درخصوص تبعات تنش های کنونی به خاطر امضای تفاهمنامه میان دولت ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز السراج که ناقض توافق صخیرات و مخالف کوشش ها جهت دستیابی به سازش فراگیر برای بحران لیبی است، گفت وگو کردند.

وزیر خارجه ایتالیا روز سه شنبه (26 آذر ماه) با السراج در طرابلس دیدار و سپس برای دیدار با حفتر و عقیله صالح، رئیس مجلس لیبی به شرق این کشور سفر کرد.

پیشتر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که در صورت درخواست دولت السراج، کشورش آماده اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از آن است.

لیبی از زمان امضای توافق نامه سیاسی در شهر صخیرات مراکش در سال 2015، صحنه دودستگی شدیدی میان نهادهای کشور در شرق و غرب است. شرق لیبی توسط مجلس و با حمایت ارتش ملی اداره می گردد و در غرب کشور هم دولت توافق ملی مستقر است که در سطح بین المللی به رسمت شناخته شده اما رأی اعتماد مجلس را به دست نیاورده است.

از زمان شروع حملات نیروهای وابسته به حفتر در ماه آوریل برای آزادسازی طرابلس از وجود کسانی که آنها را تروریست می داند، درگیری ها میان نیروهای موسوم به ارتش ملی و نیروهای دولت توافق ملی اطراف این شهر ادامه دارد، این در حالی است که دولت توافق ملی این حملات را تجاوز به دولت قانونی تلقی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 543

به "گفتگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید