10 میلیون یمنی در یک قدمی گرسنگی

به گزارش مجله آی سیب، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در یمن اعلام نمود، 10 میلیون یمنی تنها یک گام با گرسنگی فاصله دارند.

10 میلیون یمنی در یک قدمی گرسنگی

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در یمن در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: پس از پنج سال جنگ و درگیری در یمن، مردم در سراسر کشور از پایین ترین سطح سیستم ایمنی بدنی و حادترین سطح ضعف بدنی در جهان رنج می برند تا جایی که 80 درصد آنها برای زنده ماندن به کمک های غذایی تکیه دارند.

وی گفت، 10 میلیون یمنی تنها یک گام با گرسنگی فاصله دارند و یک چهارم هم از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

جنگ موجب فروپاشی تقریبا کامل تمامی بخش ها به ویژه بخش های بهداشتی در یمن گشته و همین مساله موجب شیوع هر چه بیشتر کرونا در این کشور شده است.

وی درباره خطرات کرونا گفت، پیشگیری های اساسی مثل شستن دست ها برای بسکمک از یمنی ها امکان پذیر نیست و بیش از 17 میلیون یمنی از جمله 9.1 میلیون زن و دختر برای دسترسی به آب و نظافت بهداشتی به حمایت نیاز دارند و به همین دلیل احتمال دارد در یمن بیشتر از کشورهای دیگر مردم به کرونا مبتلا شوند.

این مقام بین المللی پیرامون زنان و دختران یمنی به ویژه زنان باردار نیز گفت، در شرایطی که جنگ، گرسنگی، شیوع وبا و در حال حاضر شیوع ویروس کرونا بر یمن حاکم است، این قشر در خطر بیشتری قرار دارند. تنها 20 درصد سیستم بهداشتی به زنان و بچه ها خدمات بهداشتی ارائه می دهد و بیش از یک میلیون زن باردار و نوزاد از سوء تغذیه رنج می برند.

وی در خصوص کاهش بودجه و تاثیر آن بر اقدامات صندوق جمعیت سازمان ملل در یمن گفت، هنگام شیوع کرونا در یمن خدمات بهداشتی مربوط به زایمان صندوق کاهش یافت و این صندوق مجبور شد خدمات بهداشتی زایمان را از 180 مرکز به 140 مرکز کاهش دهد. اوایل 2020 طرح جامعی برای ارائه خدمات بهداشتی به 4.1 میلیون زن و دختر تدوین شد و صندوق 100.5 میلیون دلار بودجه درخواست کرد اما تا به امروز تنها 52 درصد بودجه مورد نیاز تامین شده است. صندوق برای ارائه خدمات بهداشتی به زنان و دخترانی که ضعف بدنی شدیدی دارند تا سرانجام 2020 به 43 میلیون دلار نیاز دارد و علاوه بر آن 20 میلیون دلار هم برای مقابله با کرونا نیاز است.

این مسئول در سرانجام هشدار داد، متوقف کردن خدمات بهداشتی زایمان روی سلامتی زنان در شرایطی که کرونا نیز در حال شیوع است، تاثیر بدی خواهد داشت و احتمال دارد در نبود خدمات بهداشتی 48 هزار زن در اثر عوارض بارداری و زایمان جانشان را از دست بدهند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1170

به "10 میلیون یمنی در یک قدمی گرسنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیون یمنی در یک قدمی گرسنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید