3 هیئت ورزشی در خراسان شمالی مسئول بازنشسته دارد

به گزارش مجله آی سیب، محمد فرحی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: هیئت بدن سازی، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و والیبال سه هیئتی است که مسئولان آن بازنشسته و داوطلبانه اقدام به مدیریت این هیئت ها نموده اند.

3 هیئت ورزشی در خراسان شمالی مسئول بازنشسته دارد

فرحی بر عدم شفاف سازی طرح منع بازنشستگان برای مدیران هیئت های ورزشی خراسان شمالی تأکید کرد.

به گفته وی این موضوع موردتوجه مسئولان وزارت ورزش قرارگرفته اما بخش نامه ای شفاف مبنی بر منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در هیئت های ورزشی تاکنون نداشته ایم.

وی بابیان اینکه عمده فعالیت مدیران هیئت ها داوطلبانه انجام می گردد و عملاً روسای هیئت ها حقوقی از مسئولیت خود دریافت نمی نمایند، گفت: این قانون برای روسای فدراسیون که حقوق دریافت می نمایند اجرا خواهد شد اما برای نیروهای داوطلبانه ای که بدون حق الزحمه فعالیت دارند قابل اجرا نیست.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای خراسان شمالی ضمن تأکید بر فعالیت 50 درصد روسای هیئت های ورزشی، توضیح داد: روسای هیئت هایی همچون دومیدانی، کاراته، کبدی، جودو و کوراش، کوهنوردی، نجات غریق ورزشی هستند و مایه مباهات متولیان ورزش است که در این عرصه از تجارب چنین نیروهایی استفاده گردد.

فرحی نداشتن شرط سابقه ورزشی و مدیریتی روسای هیئت ها را از مسائلی مطرح نمود که بعضاً در طی مدت فعالیت مسئولان هیئت ها بروز می نماید و ممکن است با مشکل روبرو شوند.

وی با تأکید بر اینکه داشتن سابقه مدیریتی و ورزشی می تواند آیتم تأثیرگذاری برای توسعه ورزش به شمار آید، اضافه کرد: توانایی مدیریت و برنامه ریزی برای هیئت به بهترین نحو، جذب مناسب بودجه و اسپانسر مالی برای برطرف مسائل مالی هیئت ها از مهم ترین آیتم هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

فرحی به تعداد هیئت های ورزشی که با سرپرست مدیریت می شوند اشاره نمود و اضافه کرد: از 45 هیئت ورزشی خراسان شمالی چهار هیئت دومیدانی، ورزش های بومی محلی، هاکی و هندبال با سرپرست اداره می شوند.

به گفته وی در خراسان شمالی از گلف اصلاً استقبال نمی گردد و شرایط و زیرساخت فیزیکی این رشته نیز در استان وجود ندارد، بستر اسکی نیز در استان وجود ندارد و چوگان نیز فضای زیادی می خواهد البته باشگاه داران سوارکاری به دنبال راه اندازی چوگان در استان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 78

به "3 هیئت ورزشی در خراسان شمالی مسئول بازنشسته دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هیئت ورزشی در خراسان شمالی مسئول بازنشسته دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید