7 شاخه جدید ویروس کرونا در آمریکا رصد شد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، همزمان با افزایش نگرانی ها درباره شناسایی جهش های ویروس کرونا در آفریقا و انگلیس، محققان جهش های جدید این ویروس را در آمریکا ردیابی نموده اند. به نظر می رسد بعضی از این شاخه ها در همان جهت شاخه ویروس های آفریقایی و انگلیسی یافته اند.

7 شاخه جدید ویروس کرونا در آمریکا رصد شد

به همین دلیل گروهی از محققان از 7 شاخه جدید ویروس کرونا در آمریکا خبر داده اند. این جهش ها هرچند مستقل هستند اما شباهت زیادی با شاخه هایی از ویروس دارند که در انگلیس و آفریقای جنوبی رصد شده اند. به همین دلیل کارشناسان بیم آن دارند که احتمالاً در آمریکا چند شاخه از ویروس کرونا با سهولت بیشتری گسترش یابند.

براساس این تحقیق شاخه ویروس های مذکور در چند ایالت رصد شده اند. هرچند هنوز کاملاً تعیین نیست جهش آنها سبب می گردد مسری تر باشند یا خیر، اما به اعتقاد بعضی دانشمندان احتمالاً سرایت گونه های جدید سریع تر است.

یکی از این شاخه ها Q677P نام دارد و نخستین بار در 23 اکتبر 2020 در آمریکا رصد شد. 27.8 درصد از موارد ابتلاء در ایالت لوییزیانا آمریکا در بازه زمانی یکم دسامبر 2020 تا 19 ژانویه 2021 به این شاخه از ویروس مبتلا بودند.

جرمی کمیل یکی از ویروس شناسان دانشگاه ایالتی لوییزیانا و از مؤلفان این پژوهش می گوید: نکته خاصی درباره این جهش وجود دارد. تصور می کنم نشانه ای روشن و شفاف از تکامل ویروس دیده می گردد.

پیش از این آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در مصاحبه ای با نشریه نیویورک تایمز گفته بود شاخه های جدید ویروس کرونا چالشی مهم است. او هشدار داده بود اگر افراد به تدابیر و پروتکل های بهداشتی عمل نکنند، شاخه های جدید ویروس فراگیرتر می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1547

به "7 شاخه جدید ویروس کرونا در آمریکا رصد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شاخه جدید ویروس کرونا در آمریکا رصد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید