اردکانیان: معافیت تعرفه ای 862 قلم کالا با عضویت در اتحادیه اوراسیا

به گزارش مجله آی سیب، وزیر نیرو گفت: عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا باعث می گردد 862 قلم کالا از تخفیف یا از معافیت تعرفه ای برخوردار شوند.

اردکانیان: معافیت تعرفه ای 862 قلم کالا با عضویت در اتحادیه اوراسیا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رضا اردکانیان با اشاره به حضور وزیر برق سوریه و همچنین معاون وزیر برق عراق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: خوشحالم که میزبان این مهمانان و همچنین وزیر امور زیر بنایی جمهوری ارمنستان که به زودی به جمع ما ملحق خواهد شد، هستیم.

وی اضافه نمود: در نمایشگاه سال جاری بیش از 460 شرکت فراورینماینده ایرانی و 36 شرکت خارجی از 13 کشور حضور دارند و شاهد رشد این صنعت زیر بنایی کشور هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه همچنین دست اندر کاران صنعت برق و انرژی کشور حضور فعالی در بازار های منطقه دارند، گفت: در آستانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در ارتباط با بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم و امیدوارم از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار در منطقه بهره ببریم.

وی ادامه داد: در حال ساخت یک نیروگاه 526 مگاواتی در سوریه هستیم، همچنین در زمینه بازسازی تجهیزات صنعت برق این کشور کار می کنیم و در فکر اتصال شبکه برق از سوریه به عراق هستیم که راهی است که باعث یکی شدن کشور های منطقه می گردد.

وزیر نیرو توضیح داد: حدود 23 هزار میلیارد تومان از گردش اقتصادی صنعت برق متکی به منابع داخلی و صادرات تجهیزات و خدمات مهندسی در بازار های منطقه است.

اردکانیان در ادامه با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: این موضوع باعث می گردد 862 قلم کالا از تخفیف یا از معافیت تعرفه ای برخوردار شوند، هدف این است که بخش خصوصی و فراوری نمایندگان بتوانند راحت تر در بازار 190 میلیون نفری کشور های عضو اوراسیا حضور پیدا نمایند؛ چنانچه فراورینمایندگان تجهیزات صنعت برق کالای باکیفیت فراوری نمایند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 539

به "اردکانیان: معافیت تعرفه ای 862 قلم کالا با عضویت در اتحادیه اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردکانیان: معافیت تعرفه ای 862 قلم کالا با عضویت در اتحادیه اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید