تاکید وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از استرالیا در مواجهه با چین

به گزارش مجله آی سیب، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه در اظهاراتی بار دیگر بر حمایت واشنگتن از استرالیا برای مقابله با تهدید مالی چین تاکید نموده است.

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از استرالیا در مواجهه با چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده، استرالیا را برای مواجهه با تهدید مالی چین تنها نخواهد گذاشت و چنین رفتاری در قبال متحدان آمریکا به ضرر بهبود روابط بین آمریکا و چین خواهد بود.

بر اساس این گزارش واشنگتن بارها از آنچه که کوشش های پکن برای ارعاب و تهدید همسایگانش توصیف کرده، انتقاد کرده است، آن هم در شرایطی که دولت بایدن میخواهد روابط خود با متحدانش در منطقه هند-اقیانوسیه را با هدف مقابله با نفوذ چین، ارتقا دهد.

بلینکن در یک کنفرانس خبری مشترک با ماریس پاین وزیر خارجه استرالیا گفت: من بار دیگر بر این مساله تاکید می کنم که ایالات متحده، استرالیا را در این زمینه تنها نخواهد گذاشت و از این کشور در برابر تهدید و ارعاب مالی چین حمایت خواهد نمود.

وی در ادامه اضافه کرد: ما این مساله را به طور شفاف به چین تذکر داده ایم که چنین اقداماتی برای هدف قراردادن متحدان و شرکای نزدیک ما به ضرر بهبود روابط با چین خواهد بود.

چین تحریم های متعددی را علیه صادرات کالاهای استرالیایی اعمال کرده است، روابط دو کشور طی سال های اخیر به شدت تیره و تار شده است.

کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه چین نیز اخیرا با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرده است که کلیه فعالیت ها در چارچوب مذاکرات راهبردی مالی بین استرالیا-چین را به طور نامحدود تعلیق کرده است. این تازه ترین تنش در روابط دو کشور به شمار می رود.

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اضافه کرد: اخیرا بعضی مقام های دولت استرالیا اقدامات و تدابیری را برای ایجاد اختلال در مبادلات و همکاری های عادی بین چین و استرالیا اتخاذ کرده اند که این طرز تفکر ناشی از جنگ سرد و تبعیض ایدئولوژیکی است.

روابط دو کشور در سال 2018 میلادی پس از آن به شدت تیره و تار شد که استرالیا به عنوان نخستین کشور رسما و علنا شرکت هواوی چین را از مشارکت در شبکه نسل پنجم تلفن همراه منع کرد.

روابط چین و استرالیا سال گذشته نیز پس از آن به شدت متشنج شد که استرالیا خواهان تحقیقات مستقلی درباره منشا اصلی پیدایش و گسترش ویروس کرونا شد.

آخرین نشست مشترک دو کشور در سال 2017 در پکن برگزار گردید و در آن نشست وزیر بازرگانی استرالیا توافقنامه ای را برای همکاری در مورد پروژه کمربند و جاده با طرف چینی امضا کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1702

به "تاکید وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از استرالیا در مواجهه با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از استرالیا در مواجهه با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید