ترامپ مجوز انتشار اسناد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را صادرکرد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که دستور خروج از طبقه بندی محرمانه اسناد مربوط به تحقیقات فدرال در مورد دخالت روسیه در انتخابات و همچنین استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای ایمیل های کاری را صادر نموده است.

ترامپ مجوز انتشار اسناد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را صادرکرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ترامپ در توییتی نوشته است: مجوز خروج از طبقه بندی تمامی اسناد در ارتباط با بزرگترین جنایت سیاسی در تاریخ آمریکا یعنی حقه (دخالت) روسیه را به طور کامل صادر کردم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اعلام نموده است: به همین ترتیب، مجوز رسوایی مربوط به ایمیل هیلاری کلینتون را صادر می کنم. بدون هیچ دستکاری!

اندکی پس از انتخابات آمریکا، به دلیل اتهام های گسترده در خصوص دخالت های هدفمند روسیه در فرایند انتخابات، با هدف پیروزی دونالد ترامپ در برابر رقیبش هیلاری کلینتون، وزارت دادگستری ایالات متحده، رابرت مولر را به عنوان مستشار ویژه تحقیقات در این زمینه منصوب کرد.

رابرت مولر تحقیقاتی را بین سالهای 2017 تا 2019 انجام داد و سال گذشته نتیجه گیری خود را به ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، ارائه کرد.

دونالد ترامپ و شماری از طرفداران و متحدان او، بارها تاکید نموده اند که تحقیقات رابرت مولر، یک تسویه حساب سیاسی است.

موضوع سرور شخصی هیلاری کلینتون، مربوط به زمانی است که او وزیر امور خارجه آمریکا بود. کلینتون بر خلاف قوانین فدرال از سرور شخصی برای نگهداری ایمیل های کاری استفاده نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1258

به "ترامپ مجوز انتشار اسناد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را صادرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مجوز انتشار اسناد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را صادرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید