خبرنگاران افزایش ارزش صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره پلیمرها

به گزارش مجله آی سیب، تهران - خبرنگاران - نایب رییس انجمن ملی صنایع پلیمر گفت: ارزش هر تن محصول پلیمری در ایران یک هزار و 600 دلار است و این در حالی است که ارزش هر تن پلیمر فراوریی در ژاپن 10 هزار دلار برآورد می گردد، بنابراین می توان با تکمیل زنجیره فراوری پلیمر و پرهیز از خام فروشی، ارزش صادرات پتروشیمی را افزایش داد.

خبرنگاران افزایش ارزش صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره پلیمرها

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، سعید زکایی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه نوآوری یکی از پایه های اصلی توسعه هر کشور و ضرورت بقا به شمار می رود، ادامه داد: بنابراین از جنبه صنفی وملی به نوآوری توجه می گردد.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن ارزش هر تن پلیمر 10 هزار دلار است، اضافه کرد: این ارزش در کشور هزار و 600 دلار است که نشان دهنده خام فروشی است و می توان با نواوری و توانمندی دانش ارزش اضافه نموده را بیشتر کرد.

زکایی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی را 12 میلیارد دلار در سال مطرح نمود و گفت: با تکمیل زنجیره ارزش در پلیمر می توان ارزش محصولات صادراتی پتروشیمی را تا 50 میلیارد دلار افزایش داد.

وی ادامه داد: از 6.5 میلیون تن پلیمر تولیدی در کشور، حدود 3.5 میلیون تن در داخل مصرف می گردد. حدود 3 میلیون تن نیز با ارزش 3 میلیارد دلار صادر می گردد.

نائب رییس انجمن ملی صنایع پلیمر با تاکید بر اینکه مصرف محصولات یکبار مصرف در جهان در حال ممنوع شدن است، اضافه کرد: باید به سمت تنوع سبد محصولات پتروشیمی و استفاده از ظرفیت صنایع پایین دست حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: این انجمن به عنوان یک صنعت مادر، یاری به توسعه و رشد شرکت ها و سازمان هایی که در کشور فعال هستند، سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر را برگزار می نماید.

زکایی با اشاره به اینکه نوآوری فرصتی برای سرمایه گذاری هوشمند و توسعه پایدار است، تاکید نمود: در تکمیل فعالیت دو سال گذشته سال جاری برای اولین بار همایش با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده و یک رویداد نوآورانه برگزار می کنیم.

به گفته زکایی این همایش در 5 محور برگزار می گردد و یکی از این محورها صادرات است زیرا توجه به صادرات ضرورت بقای شرکت ها است که به آن توجه ویژه شده است.

همایش نوآوری در صنعت پلیمر همزمان با ارائه راهکارهای فنی، به دنبال آن است که احتیاجهای صنایع و شرکت ها در قالب نوآوری را مطرح کند تا صنایع یا فناورانی که می توانند این نوآوری ها را جوابگو باشند، رو در روی یکدیگر قرار بگیرند تا هم احتیاجهای سازمان های عظیم برطرف گردد و هم بستر و بازاری برای شرکت ها و فناوران کوچک تر به منظور رشد محصولات آن ها فراهم گردد.

رئیس کمیسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با اشاره به 5 محور همایش، خاطر نشان کرد: اولین محور، توسعه کسب و کار به وسیله نوآوری است و هدف این بخش بیان تاثیرات نوآوری و روش های استفاده از نوآوری در توسعه کسب و کار شرکت هاست.

وی محور دوم را روش های حفاظت حقوقی از دستاوردهای نوآورانه ذکر کرد و اضافه کرد: از دغدغه های مهم نوآوران و صنعتگران این است که چگونه مالکیت حقوقی محصولات خود را حفظ نمایند و قرارداد های مورد نظرشان را به شکل قانونی تدوین نمایند تا هر دو طرف از این همکاری نوآورانه منتفع شوند.

زکایی ایده ها و دستاوردهای نوآورانه در صنعت پلیمر را از دیگر محورهای مهم این همایش دانست و گفت: در این بخش اساتید و صنعتگرانی که فناوری روز را دنبال می نمایند، دستاوردهای نو در صنعت پلیمر را معرفی می نمایند و جهت هایی که جهان در صنعت پلیمر دنبال می نماید، به فعالان این حوزه ارائه می گردد تا بتوانند دید دقیق تری از جهت توسعه در جهان کسب نموده و بر اساس آن نوآوری هایی در سازمان خود اجرا نمایند.

نایب رییس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران چهارمین محور همایش را چابکی در تصمیم گیری در تلاطمات محیطی اعلام کرد و اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در کنار همه مشکلاتی که ایجاد کرد، درس عظیمی برای فعالان مالی داشت، در این بحران دیدیم که بسیاری از تحولاتی که در پیش بینی های چند ساله ما بود، تنها طی چند ماه رخ داد.

زکایی ادامه داد: کشور دچار تلاطمات محیطی شدیدی در چند سال گذشته شد و خیلی مهم است که سازمان ها ساختار خود را به شکلی بهینه و چابک نمایند تا بهترین تصمیمات و مواضع را در مقابل این تلاطمات و تغییرات محیطی اتخاذ نمایند و این احتیاج در کشور ما بیش از دیگر کشورها احساس می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1506

به "خبرنگاران افزایش ارزش صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره پلیمرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش ارزش صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره پلیمرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید