خبرنگاران 34 درصد تست کرونای بیماران گچسارانی مثبت بوده است

به گزارش مجله آی سیب، گچساران- خبرنگاران- فرماندار گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز تست 34 درصد از بیماران علایم مشکوک در این شهرستان مثبت بوده است.

خبرنگاران 34 درصد تست کرونای بیماران گچسارانی مثبت بوده است

علی رضا اتابک روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران اضافه نمود: 11 هزارو 752 هزارمورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی چهار هزارو 75 نفر مثبت بوده است.

وی گفت: همچنین در طرح محله و خانواده محور یکهزارو 402 مورد تست با کیت های تشخیص سریع کرونا در مراکز بهداشتی- درمانی تشخیص کرونا شهرستان انجام شد که 271 مورد مثبت بوده است.

اتابک گفت:براساس آمار موجود ، 44 درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و مابقی مرد بوده اند.

وی توضیح داد: تا به امروز 89 نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.اتابک ابراز کرد:89درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

وی اضافه نمود: پیک اول شیوع کرونا درگچساران تابستان بوده که 26 نفر جان خود را از دست دادند و متاسفانه پیک دوم شیوع کرونا از نیمه دوم مهر در این شهرستان شروع شده و در آبان سال جاری 19 نفر بر اثر مبتلا به کرونا در این شهرستان جان باختند.

اتابک گفت: هم اکنون 15 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

فرماندار گچساران اضافه نمود: بعضی از شهروندان گچسارنی بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین های مختلف در این شهرستان می نمایند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

اتابک اضافه نمود: برگزاری تجمع ها، مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کروناست.

وی توضیح داد: جای خوشحالی است که در 2 شرکت عظیم سد چم شیر با یکهزارو 100 نیرو و پترو شیمی تا به امروز یک نفر به بیماری ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

اتابک ابراز کرد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بعضی از نقاط این شهرستان کاهش یافته که این موضوع بسیار نگران نماینده است.

وی اضافه نمود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و اوج گیری مجدد این بیماری، شرایط نسبت به پیک های گذشته بسیار سخت تر خواهد بود.

اتابک گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همکاری مردم در استفاده از اقلام پیشگیری نماینده، مهمترین رکن کنترل بیماری کرونا در شرایط کنونی به شمار می رود.

وی ابراز کرد: مهمترین مساله این است که مردم باید نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت نمایند زیرا هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند، موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کاهش می یابد.

اتابک اضافه نمود: مردم احساس می نمایند که خطر بیماری کرونا کم شده در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1478

به "خبرنگاران 34 درصد تست کرونای بیماران گچسارانی مثبت بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 34 درصد تست کرونای بیماران گچسارانی مثبت بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید