درخواست تازه آمریکا از اروپا علیه ایران

به گزارش مجله آی سیب، ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا از رهبران جدید اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با آنچه که تهدیدهای ناشی از روسیه،چین و ایران دانست همکاری نمایند.

درخواست تازه آمریکا از اروپا علیه ایران

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

این خواسته آمریکا درحالی مطرح می گردد که جوزپ بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در نشستی در مجلس اروپا با اشاره به توافق برجام میان ایران و 5 قدرت دنیای گفت: باید این توافق را برای دفاع از منافع و امنیت خود حفظ کنیم و از رویدادهای بدتر اجتناب کنیم.

مایک پمپئو شامگاه یکشنبه به وقت محلی با صدور بیانیه ای به اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا تبریک گفت و اضافه نمود: آمریکا منتظر همکاری با تیم جدید رهبری اتحادیه اروپا همسو با مجلس اروپا، دیوید ساسولی رئیس آن و دولت های عضو اتحادیه اروپایی است تا اهداف مشترکمان را به پیش ببریم.

وی این اهداف مشترک را شامل تقویت روابط تجاری، ارتقای استقلال انرژی اروپایی و مقابله با چالش های مشترک امنیت و ارزش های دموکراتیک شان دانست که تهدیدهای ناشی از روسیه، حزب کمونیست چین و ایران را هم دربر می گیرد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ایالات متحده و اتحادیه اروپا با همکاری یکدیگر نیرویی برای خیرخواهی در دنیا هستند. ما مشتاقانه امیدواریم که به تقویت این دوستی و همکاری ها با شرکای فرا آتلانتیک به منظور اطمینان یافتن از آینده ای صلح آمیز و پیروز برای شهروندان خود، ادامه دهیم.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 531

به "درخواست تازه آمریکا از اروپا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تازه آمریکا از اروپا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید