سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید

کالری موجود در قهوه بسیار معروف و غنی است. هنگامی که به قهوه تان خامه های سنگین، شکر، سیروپ و مواد ناسالم دیگر را اضافه می کنید سودمندی بالقوه این نوشیدنی را از بین می برید و برنامه غذایی ای که برای لاغری و کاهش وزن داشتید را تحت شعاع قرار دهید. در ادامه مطلب با 3 حقیقت درباره کالری قهوه آشنا خواهید شد.

سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید

هر فنجان قهوه سیاه تقریبا فقط دارای یک کالری است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد تصور نمایند می توانند به هر میزان که تمایل دارند در روز قهوه بنوشند بدون اینکه در وزن آن ها تغییری به وجود آید. با این حال مهم است که توجه داشته باشید که نحوه محاسبه قهوه و کافئین آن در سیستم های عصبی و گوارشی نقش مهمی را در مشخص عملکرد متابولیک، توانایی سوختن چربی به طور موثر و سلامت کلی بدن فرد به عهده دارد. اگر چه کالری موجود در قهوه نسبتا کم است، اما تاثیر این نوشیدنی در هر برنامه کاهش وزن ممکن است مهم باشد.

حقایقی درباره کالری قهوه

1. نوع دم کردن قهوه به صورت قابل توجهی روی کالری آن موثر است

تعداد افرادی قهوه سیاه را انتخاب و آن را مصرف می نمایند کمتر از سایرین است. مردم عادت ندارند از اندازه مناسب قهوه که توصیه شده و برای متابولیزه کردن کافئین مناسب است استفاده نمایند.

به طور مثال خیلی از افراد به جای حدود 200 گرم تا 600 گرم قهوه استفاده می نمایند همچنین قهوه خودشان را با مواد مختلفی مانند شکر یا سیروپ شیرین می نمایند. بعضی از آن ها را با خامه سنگین تهیه می نمایند و با سس شکلات یا کارامل مخلوط می نمایند. این موضوع باعث می گردد قهوه ای که می نوشند دیگر کم کالری نباشد و حدود 410 کالری، 9 گرم چربی و 66 گرم کربوهیدرات وارد بدنشان می نمایند. در صورتی که قهوه سیاه چربی و کربوهیدرات ندارد و فقط 1 کالری دارد.

2. قهوه سرشار از مزایای بهداشتی است

مصرف متوسط بین یک تا پنج فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلای فرد به بیماری آلزایمر و انواع خاصی از زوال عقل را کاهش دهد. در واقع، برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه متوسط می تواند تأثیر فوری بر سر و صدای ذهنی داشته باشد. مردم تمایل دارند احساسات واضح تری داشته باشند و اغلب پس از نوشیدن یک لیوان نوشیدنی بتوانند راحت تر تمرکز نمایند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در قهوه ممکن است برای جلوگیری از دیابت نوع 2 مفید باشد. کوینیدها و اسید کلرژنریک که قهوه حاوی آن ها است، به افزایش حساسیت به انسولین در سلول های خونی یاری می نمایند. این کار باعث می گردد قند خون تنظیم گردد. با این حال، این تنها سودی است که از مصرف مکرر آن، که بیش از چهار فنجان قهوه در روز است، به دست می آید. علاوه بر این، قهوه شما نباید به شدت با شکر، سیروپ یا خامه های سنگین مخلوط شده باشد.

3. مصرف بیش از حد قهوه بر سلامت فرد تاثیر منفی می گذارد

با توجه به اینکه قهوه یک نوشیدنی کم کالری است افراد زیادی هستند که سال ها از این نوشیدنی در رژیم لاغری خود استفاده می نمایند و از این طریق اشتهای خود را سرکوب می نمایند. اما مصرف بیش از حد قهوه باعث افزایش احتمال ایجاد پوکی استخوان در بانوان می گردد. همچنین نوشیدن بیش از حد این نوشیدنی باعث افزایش چین و چروک های پوست و نشانه های پیری زودرس می گردد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید کافئین بیش از حد می تواند موجب احساس استرس، ترس و اضطراب گردد. این احساسات معمولا با فراوری کورتیزول همراه هستند. این هورمون منجر به ذخیره چربی شکم می گردد. بنابراین، در حالی که قهوه دارای کالری بسیار کمی است، مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد افزایش وزن می گردد.

منبع: کتاب کاله

به "سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید