ضرورت تغییر در الگوی استفاده از زمین های اراضی کشاورزی سد سهند

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، امین امینیان ظهر امروز دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی هشترود گفت: استفاده از زمین های کشاورزی مورد قبول نیست و باید نگرشی در طرح اولیه انجام پذیرد.

ضرورت تغییر در الگوی استفاده از زمین های اراضی کشاورزی سد سهند

وی ادامه داد: بحران آب در منطقه جدی است و باید مسئولان ذیربط درجهت پیشگیری از هدررفت آب تمهیداتی بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر مناطق کمبود آب به بحران تبدیل گردیده است گفت: درهشترود این قضییه به صورت چالش است ولی برای اینکه به بحران تبدیل نگردد باید از تمام جوانب استفاده کنیم.

وی خطاب به کشاورزان گفت: آن دسته از کشاورزان که از پایاب سد سهند استفاده می نمایند، موظف به بازپرداخت اقساط خود هستند، چون آنان به نحوی از آب سد در امر کشاورزی بهره برداری می نمایند.

فرماندار هشترود توضیح داد: با تدبیر، درایت، برنامه وریزی و همفکری می توانیم ازاین نعمت الهی درست استفاده کنیم چراکه اگر غفلتی صورت گیرد عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی از مسئولان مرتبط خواست که مدیریت آب را با نصب کنترل حجمی آب به حداکثر برسانند تا فردی که از آب برای مصارف کشاورزی استفاده می نماید مقدار مصرفش تعیین گردد.

فرماندار هشترود در ادامه به ایجاد سد در شهرستان ها اشاره نمود و گفت: هدف از ایجاد سد چیست؟ مگر دولت سدها را برای ابادانی وایجاد اشتغال احداث نمی نماید، مگر ایجاد سد جلوگیری ازمهاجرت نیست، ولی متاسفانه در هشترود چنین نیست و صاحب زمین در تهران است و زمین هایش را اجاره داده است. کسی از شهرهای اطراف می آید و از زمین های کشاورزی استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 52

به "ضرورت تغییر در الگوی استفاده از زمین های اراضی کشاورزی سد سهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تغییر در الگوی استفاده از زمین های اراضی کشاورزی سد سهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید