ظریف: همکاریهای اقتصادی ایران با سوریه افزایش می یابد

به گزارش مجله آی سیب، وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه دمشق از تلاشها برای افزایش همکاریهای اقتصادی با سوریه خبر داد.

ظریف: همکاریهای اقتصادی ایران با سوریه افزایش می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون سزار از تلاشها برای افزایش همکاریهای اقتصادی میان تهران و دمشق خبر داد.

در اواخر دسامبر 2019 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانون سزار را برای تحریم تمامی اقدامات تجاری و اقتصادی سوریه و برخی مقامات دولتی دمشق به امضا رساند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به قانون سزار به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تهران تلاش میکند همه ابزارهای همکاری اقتصادی با سوریه را فعال کند. ما روابط اقتصادی قدرتمندی با دمشق داریم و سوریه یک خط اعتباری اقتصادی در ایران دارد. ما و دوستانمان برای تقویت شرایط اقتصادی در سوریه تلاش میکنیم.

اظهارات ظریف درحالی مطرح میشود که وی قرار است اواخر امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره مسائل مختلف از جمله سوریه دیدار و رایزنی کند.

قانون سزار که در ماه دسامبر امضا شده قرار است از روز چهارشنبه اجرایی شود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این در گفت و گو با خبرنگار درباره سفر ظریف به مسکو عنوان کرده بود: ظریف در این سفر درباره روابط دوجانبه ایران و روسیه، برجام و مسائل منطقه ای با همتای خود بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1076

به "ظریف: همکاریهای اقتصادی ایران با سوریه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: همکاریهای اقتصادی ایران با سوریه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید