لوید آستین: آمریکا باید برای جنگ هایی متفاوت آماده گردد

به گزارش مجله آی سیب، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت کشورش احتیاج دارد برای درگیری هایی در آینده که شباهتی به جنگ های قدیمی ندارند، آماده گردد.

لوید آستین: آمریکا باید برای جنگ هایی متفاوت آماده گردد

خبرگزاری رویترز نوشت: وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی روز آدینه در فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام در هائیتی گفت: شیوه مورد استفاده در جنگ های مهم آینده بسیار متفاوت از جنگ های گذشته خواهد بود.

وی در اولین سخنرانی خود در ترسیم سیاست های پنتاگون گفت: آمریکا احتیاج دارد خود را آماده ورود به درگیری های احتمالی در آینده کند که شباهت چندانی به جنگ های گذشته که پنتاگون مدت ها درگیر آن بوده نخواهد داشت.

آستین تایید کرد که دو دهه گذشته را صرف اجرای جنگ های قدیمی نموده است.

منتقدان می گویند خروج آمریکا از افغانستان جنگ های داخلی در افغانستان را انتها نخواهد داد و این جنگ خطر تروریسم را کاهش داده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم بنابراین اکنون ضروری است فناوری و مفاهیم عملیاتی و توانمندی ها به عنوان مسائلی در هم تنیده را به شیوه ای با هم ادغام کنیم که بسیار معتبر، انعطاف پذیر و قوی باشد و باعث جلوگیری از هر گونه اقداماتی از سوی دشمنان گردد.

آستین اضافه نمود: جلوگیری از درگیر ها به معنای ایجاد مزایا برای ما و معضل برای دشمنان ما است.

وی همچنین گفت واکنش آمریکا می تواند غیرمستقیم باشد و سناریویی را تشریح کرد که در آن می توان از جنگ سایبری برای واکنش به حوادث امنیتی در چند صد مایل دورتر استفاده کرد.

رویترز نوشت: آستین از اشاره صریح به رقبای آمریکا همچون چین و روسیه خودداری کرد اما اظهارات او در حالی مطرح شده که ایالات متحده فرایند خروج بدون قید و شرط از افغانستان را به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و به منظور انتها دادن به جنگ های طولانی آمریکا شروع نموده است

این رسانه اضافه نمود: به نظر نمی رسد اظهارات آستین اقدامات خاصی را تجویز یا درگیری خاصی را پیش بینی می نماید. وی در مقابل ظاهرا به تشریح اهداف گسترده و تا حدی مبهم تری در پنتاگون در دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پرداخته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1666

به "لوید آستین: آمریکا باید برای جنگ هایی متفاوت آماده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوید آستین: آمریکا باید برای جنگ هایی متفاوت آماده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید