مشکل جدید دریافت وام ودیعه مسکن ، مستاجران به کجا شکایت نمایند؟

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، طرح پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران در مراحل نهایی آن قرار گرفته است و وزارت راه وشهرسازی به متقاضیان این پیامک را ارسال نموده است: جهت انتخاب بانک اخذ تسهیلات ودیعه مسکن خود به https://tem.mrud.ir به قسمت مشاهده و پیگیری درخواست ها مراجعه کنید.

مشکل جدید دریافت وام ودیعه مسکن ، مستاجران به کجا شکایت نمایند؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق چادری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

یکی از شروط دریافت وام ودیعه این است که مستاجران حتما کد رهگیری داشته باشند. اما بعضی از مشاوران املاک این کد رهگیری را برای مستاجران صادر نمی نمایند.

این تجربه بعضی از متقاضیان یاری ودیعه مسکن است. اینکه آنها برای دریافت کد رهگیری به مشاور املاک مراجعه نموده اند اما مشاور املاک به آنها کد رهگیری نداده. چرا که می گویند چون آپارتمان دارای سند مادر یا قولنامه ای است سامانه به مستاجران این قبیل خانه ها کد رهگیری نمی دهد.

وزارت راه وشهرسازی می گوید پیگیری این مساله در حوزه اختیارات و عملکرد این وزارتخانه نیست و به اتحادیه مشاوران املاک مربوط می گردد. هچمنین پیگیری ها نشان می دهد کد رهگیری برای تمام معاملات در بنگاه های املاک صادر می گردد و ربطی به سنددار بودن یا بدون سند بودن ملک ندارد. فلسفه اصلی کد رهیگری برای جلوگیری از تخلف در فروش و حتی اجاره املاک فاقد سند است.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این خصوص به خبرنگاران گفت: قانون کد رهگیری می گوید هر قراردادی اعم از سنددار، بدون سند، وقف، هبه یا هر نوع دیگری باشد باید کد رهگیری گرفته گردد، چون این کد برای امنیت املاک و مستغلات و اقتصاد کشور است.

به عبارتی مشاوران املاک موظف به صدور کد رهگیری اند. به گفته قلی خسروی اگر مشاور املاکی این کد را به هر دلیلی برای مستاجران نگیرد، فرد باید به اتحادیه شکایت کند و اتحادیه پس از آنالیز با فرد خاطی برخورد می نماید. همچنین اگر مستاجری به خاطر تخلف مشاور املاک متحمل خسارت گردد مشاور املاک باید خسارات را جبران کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1127

به "مشکل جدید دریافت وام ودیعه مسکن ، مستاجران به کجا شکایت نمایند؟" امتیاز دهید

4 کاربر به "مشکل جدید دریافت وام ودیعه مسکن ، مستاجران به کجا شکایت نمایند؟" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل جدید دریافت وام ودیعه مسکن ، مستاجران به کجا شکایت نمایند؟"

1 دیدگاه

حسین 26 شهریور 1399

خدمت مسئولین محترم من دارای خانواده شش نفر در خانه 70متری سکونت دارم و صاحب خانه برای تمدید قرار داد و کد رهگیری به بنگاه نیومد ثبت نامم نیمه کاره من باید چیکار کنم ایا مهلت وام تموم شد اگر امکان داره تمدید کنید تا بتونم کد رهگیری دریافت کنم

پاسخ به حسین
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید