مقام مجلس اروپا: آمریکا و چین از تشدید مناقشات بودجه ای اروپا خوشحالند

به گزارش مجله آی سیب، رئیس فراکسیون دموکرات مسیحی ها در مجلس اروپا با انتقاد شدید از مناقشات دراز مدت اعضای این اتحادیه درباره بودجه هفت ساله آینده اظهار داشت که آمریکا و چین از این شرایط خوشحالند.

مقام مجلس اروپا: آمریکا و چین از تشدید مناقشات بودجه ای اروپا خوشحالند

با ما همراه باشید و با تور سفر به چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، بعد از شکست نشست ویژه اخیر سران اتحادیه اروپا در زمینه بودجه آینده این اتحادیه منفرد وبر، رئیس فراکسیون دموکرات مسیحی ها در مجلس اروپا انتقاد شدیدی به کشورهای عضو این اتحادیه وارد نموده و تأکید کرد که در اینجا مسئله خودخواهی های اعضای این اتحادیه و نه برنامه های ضروری اروپا مطرح است.

وی همچنین گفت که بسیاری از ایده های خوب برای یک اروپای بلند پرواز در این شرایط به سختی شکل می گیرد. چین و ایالات متحده از این شرایط اروپا راضی هستند.

وبر همچنین اروپا را به رد برنامه های بودجه ای از طرف مجلس تهدید نموده و گفت: موافقت مجلس اروپا با برنامه های بودجه ای این اتحادیه تنها در صورتی وجود خواهد داشت که این راستا تغییر کند.

نشست ویژه اتحادیه اروپا در زمینه بودجه در بروکسل که روز آدینه بدون نتیجه خاتمه یافت نشان داد که برگزیت همچنین 27 عضو باقی مانده در اتحادیه اروپا را به شدت تحت تأثیر قرار داده و عواقب بدی برای آن ها داشته است. با وقوع برگزیت حدود 75 میلیارد یورو از صندوق بودجه اتحادیه اروپا حذف شده است. با این کمبود حالا تضاد منافع بین پرداخت کنندگان خالص به بودجه اروپا و یاری گیرندگان اقتصادی از این اتحادیه بیش از پیش معین می گردد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی بعد از خاتمه این نشست علت عدم موفقیت آن را این طور شرح داد که شکل گیری بودجه آینده اتحادیه اروپا برای سال های 2021 تا 2027 به دلیل برگزیت کار بسیار دشواری است.

صدر اعظم آلمان هم از وجود اختلاف نظرهای بزرگ بین اعضای اروپایی در این زمینه اطلاع داد.

احتمالاً نشست بعدی بودجه ای اروپا در ماه مارس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 729

به "مقام مجلس اروپا: آمریکا و چین از تشدید مناقشات بودجه ای اروپا خوشحالند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام مجلس اروپا: آمریکا و چین از تشدید مناقشات بودجه ای اروپا خوشحالند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید