میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران- مجلس لبنان در حال آنالیز نامه رئیس جمهور این کشور درباره ناتوانی سعد حریری در تشکیل دولت جدید و خروج این کشور از بحران است.

میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مجلس لبنان در حال آنالیز نامه رئیس جمهور این کشور درباره ناتوانی سعد حریری در تشکیل دولت جدید و خروج این کشور از بحران است.

آنالیز نامه رئیس جمهور لبنان از آدینه شروع شده و فردا نیز ادامه خواهد داشت. میشل عون در این نامه تاکید نموده است: سعد حریری از تشکیل کابینه ای که بتواند با نهاد های مالی خارجی، صندوق های بین المللی و کشور های ثروتمند کمک رسان ارتباط سازنده برقرار کند و لبنان را از بحران مالی خارج کند عاجز است.

سعد حریری از اول آبان ماه سال گذشته به عنوان مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم این کشور انتخاب شد، اما اختلاف های وی با احزاب و گروه های مختلف به ویژه حزب مسیحی جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل وزیر امور خارجه اسبق (و داماد میشل عون رئیس جمهور) باعث شده که کابینه جدید این کشور تشکیل نشود. ارزش پول ملی لبنان نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، سعد الحریری، مأمور تشکیل کابینه و میشل عون، رئیس جمهور لبنان هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده اند و این امر موانعی را در فرایند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد نموده است. در عین حال دخالت های بعضی از کشور ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1692

به "میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید