نگرانی پنتاگون از گزارش هسته ای سازمان ملل درباره کره شمالی

به گزارش مجله آی سیب، وزارت دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از گزارش سازمان ملل درباره کره شمالی که از بازفرآوری احتمالی سوخت هسته ای برای ساخت بمب حکایت داشت، تاکید نمود چنین فعالیتی می تواند تنش ها با پیونگ یانگ را افزایش دهد.

نگرانی پنتاگون از گزارش هسته ای سازمان ملل درباره کره شمالی

به نقل از خبرگزاری رویترز، آدمیرال مایکل استودمن، رئیس اطلاعات فرماندهی هند-پاسیفیک آمریکا گفت، فعالیت هسته ای کره شمالی که در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن اشاره شد، ممکن است با هدف جلب نظر دولت بایدن و ابزار چانه زنی برای کاهش تحریم ها باشد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اکنون در حال آنالیز سیاست آمریکا - کره شمالی است.

استودمن در نشست مجازی فناوری و امنیت تاکید نمود: ما حواسمان به این موضوع هست و عمیقا نگران هدف کره شمالی هستیم.

روز دوشنبه رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای خطاب به شورای حکام، به فعالیت ها در تاسیسات هسته ای یانگ بیون و کانگسون کره شمالی اشاره نمود.

او گفت، به تازگی نشانه هایی از فعالیت در نیروگاه بخار دیده شده که به آزمایشگاه رادیوشیمیایی مرتبط است. این آزمایشگاه در یانگ بیون به عنوان مرکز بازفرآوری کلیدی برای فراوری پلوتونیوم به منظور ساخت بمب اتمی شناخته می گردد. گروسی ادامه فعالیت هسته ای کره شمالی را نقض آشکار تحریم های سازمان ملل و عمیقا تاسف بار توصیف کرد.

آدمیرال استودمن با اشاره به بیانیه گروسی گفت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به شواهدی درباره بازفرآوری کره شمالی به منظور فراوری سوخت هسته ای اشاره داشته است. چنانچه این مطلب صحت داشته باشد، سپس این ما را در سطح دیگری از تنش با کره شمالی قرار می دهد.

رئیس اطلاعات فرماندهی هند-پاسیفیک آمریکا ادامه داد: این تحرکات ممکن است شروع نفوذ به دولت بایدن باشد؛ ممکن است اقدامی برای جلب توجه دولت جدید باشد، یا شاید کره شمالی بخواهد از این بازفرآوری به عنوان ابزار چانه زنی برای کاهش تحریم ها استفاده کند.

کره شمالی هم از اورانیوم و هم پلوتونیوم برای ساخت تسلیحات هسته ای استفاده می نماید اما مورد دوم به ساخت بمب های کوچکتر و سبکتر می انجامد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1552

به "نگرانی پنتاگون از گزارش هسته ای سازمان ملل درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی پنتاگون از گزارش هسته ای سازمان ملل درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید