هشدار اردوغان؛ عملیات نظامی جدید در شمال سوریه احتمال دارد

به گزارش مجله آی سیب، رئیس جمهور ترکیه مجددا نسبت به انجام یک عملیات نظامی محتمل در شمال سوریه در روزهای آینده هشدار داد.

هشدار اردوغان؛ عملیات نظامی جدید در شمال سوریه احتمال دارد

فارس نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران نسبت به انجام یک حمله دیگر در شمال سوریه هشدار داد.

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: اگر در انتها این 150 ساعت منطقه از وجود تروریسم پاکسازی نشود، ما مجددا از جانب خود اقدام نموده و منطقه را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین هشدار داد در صورتی که اروپایی ها با طرح ترکیه برای بازگشت آورگان سوری موافقت ننمایند، آن گاه ترکیه چاره ای جز آن نخواهد داشت که مرزهایش را باز کند تا آوارگان به سوی اروپا حرکت نمایند.

رئیس جمهور ترکیه چندی قبل به عملیات ارتش این کشور در شمال سوریه پرداخت و مدعی شد که هدف از این عملیات، مبارزه با تروریسم است.

او اولویت ارتش ترکیه و عناصر همسو با این کشور را تسلط بر شهر منبج دانست و ادعا کرد که ترکیه در پی خروج گروههای تروریستی از این شهر و بازگشت غیرنظامیان است.

اردوغان تأکید کرد که با آمریکا بر سر منطقه منبج مسئله ای ندارد و خروج آمریکا از شمال سوریه یک اقدام مثبت بود.

طی روزهای گذشته رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه بعد از دیداری چند ساعته در شهر سوچی به توافقی در مورد شمال سوریه دست پیدا کردند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سه شنبه گذشته اعلام کردند به توافقی در مورد شمال سوریه دست پیدا نموده اند.

یکی از مفاد این توافق تعهد دو طرف بر حفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 525

به "هشدار اردوغان؛ عملیات نظامی جدید در شمال سوریه احتمال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اردوغان؛ عملیات نظامی جدید در شمال سوریه احتمال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید