هشدار محمدعلی الحوثی به سناریوی فریب آمریکا

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران- عضو شورای عالی سیاسی یمن توضیح داد: دولت بایدن برای نجات متجاوزان سعودی از باتلاق یمن سناریوی فریب و وعده های دروغین را شروع نموده است.

هشدار محمدعلی الحوثی به سناریوی فریب آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه با برنامه قصاری القول شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: آمریکا، انگلیس و عربستان و همه کشور های عضو ائتلاف متجاوز سعودی در پشت جنگ یمن قرار دارند.

الحوثی اضافه کرد: پیشنهادات تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا که به وسیله عمان مطرح شده است، هنوز به سطح واقعی و مورد انتظار نرسیده است. آمریکا همچنان از چشم انداز صلح دور است و همه ادعا های آمریکا تا به امروز در حد حرف بوده است و هیچ گونه متن مشخصی در این خصوص وجود ندارد.

الحوثی ادامه داد: جنبش انصار الله با آنچه سازمان ملل در خصوص یمن اعلام کند، موافق است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ملاقات با فرستاده آمریکا در امور یمن در عمان گفت: این ملاقات نه به طور مستقیم بلکه از طرق میانجیگران عمانی اجرا شده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن پیشتر هم تاکید نموده بود؛ آمریکا و انگلیس به سبب ارسال جنگنده ها و گروه کارشناسان خود که در حملات به ملت یمن شرکت دارند، شریک اصلی جنایات شش سال گذشته آل سعود در یمن هستند.

این درحالی است که سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن نیز در روز ملی مقاومت توضیح داد: اعلان جنگ علیه یمن از واشنگتن و از زبان عادل الجبیر بود که همین مسئله پشت پرده جنگ را نشان داد؛ همه از شروع جنگ متعجب شدند، زیرا هیچ بهانه و دلیلی نداشت و با بمباران منازل مردم عادی شروع شد.

به گفته بدرالدین : جنایت محاصره یمن، یکی از هولناکترین جنایت های متجاوزان در حق ملت یمن است. ائتلاف متجاوزان با ادامه محاصره یمن، به دنبال تشدید رنج های همه ملت یمن هستند. ائتلاف متجاوزان و مزدوران آن ها برای دامن زدن به اختلافات طایفه ای و قبیله ای بین ملت یمن کوشش می نمایند. ائتلاف متجاوز با ادعای کوشش برای هدف قرار دادن کعبه و مدینه منوره، به ملت یمن افترا می زند. ائتلاف متجاوز به دنبال تفرقه افکنی بین ملت یمن است. تهاجم زمینی و اشغال بخش های گسترده ای از یمن، جنایت در حق ملت یمن و نقض حاکمیت ملی آن است.

حاصل شش سال تجاوزات گسترده ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن، تخریب زیر ساخت های این کشور و بروز عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا است. مصائب ملت مظلوم یمن با محاصره گسترده مالی صد چندان شده است و این درحالی است که متجاوزان سعودی و متحدانش پس از گذشت 6 سال جنگ؛ بیش از پیش در باتلاق یمن فرو رفته اند و با مقاومت خیره نماینده مقاومت ملی یمن روبرو شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1609

به "هشدار محمدعلی الحوثی به سناریوی فریب آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محمدعلی الحوثی به سناریوی فریب آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید