پیشنهاد توسعه یاری ودیعه مسکن در بودجه 1401

به گزارش مجله آی سیب، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد توسعه یاری ودیعه مسکن در قانون بودجه 1401 اطلاع داد و گفت: چنانچه با این پیشنهاد موافقت گردد یاری قابل توجهی به مستأجران خواهد شد.

پیشنهاد توسعه یاری ودیعه مسکن در بودجه 1401

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در مورد برنامه های وزارت راه و شهرسازی درباره بازار رهن واجاره مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای یاری به مستأجران در بخش اجاره بها پیشنهاد هایی را برای تصویب آماده نموده است. هدف از انجام این کار ساماندهی بازار اجاره و تسهیل گری در پرداخت هزینه های اجاره برای مستأجران است.

معاون مسکن و ساختمان با یادآوری این مطلب که طی دو سال گذشته مصوباتی از ستاد ملی کرونا برای ودیعه مسکن اخذ شده است، اضافه نمود: افزایش قیمت اجاره بها در توان پرداخت قشر مستأجر نیست. به همین منظور سال جاری پیشنهاداتی در قالب قانون بودجه تنظیم و ارائه شده تا نهایی و مصوب گردد. با تصویب این پیشنهاد ها در قانون بودجه در نظر است تا اعتبار مناسبی برای تسهیلات یاری ودیعه مسکن در اختیار مستأجران قرار بگیرد.

محمودزاده ادامه داد: در نظر است تا در قانون بودجه سال جاری، تسهیلات ودیعه مسکن توسعه یابد و با ساختار قوی تری کار پیش برود.

وی توضیح داد: باید ابزار مناسب قانونی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم بگردد تا این یاری ها در اختیار مستأجران قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه بازار مسکن و اجاره بها متأثر از اقتصاد کلان کشور است، شرح داد: کوشش بر این است تا فاصله بین قیمت اجاره و توان مستأجران با پرداخت یاری ودیعه اجاره جبران گردد. چنانچه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه 1401 مصوب گردد یاری قابل توجهی به مستأجران می گردد.

وی در مورد جزئیات پیشنهاد ارائه شده گفت: پیشنهاد شده است تا 10 درصد تسهیلات حوزه مسکن مصوب در قانون در قالب ودیعه اجاره هزینه گردد. این پیشنهاد ارائه شده و مورد تأیید بخش های اولیه قرار گرفته است. امید است تا در بودجه نهایی این رقم تثبیت بگردد که یاری خوبی برای مستأجران است.

محمودزاده بعلاوه گام دیگر وزارت راه و شهرسازی را در موضوع ساماندهی بازار اجاره، موضوع اجاره داری حرفه ای برشمرد و اضافه نمود: موضوع اجاره داری حرفه ای که به وسیله وزارت راه و شهرسازی تدوین شد و در کمیسیون های تخصصی مجلس در دست آنالیز است نیز از سنوات گذشته شروع شده و در حال پیگیری است که با تصویب و اجرایی شدن آن بازار اجاره ساماندهی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2034

به "پیشنهاد توسعه یاری ودیعه مسکن در بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد توسعه یاری ودیعه مسکن در بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید